Nazwa forum

Opis forum

  • Nie jesteś zalogowany.
  • Polecamy: Komputery

#16 2012-01-09 16:26:51

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Wejdź na stronkę gdzie podają rozliczenia Tam jest wszystko rozpisane. U mnie wyraźnie jest napisane za mieszkanie (nie wliczam miejsca postojowego i komórki) 10gr za metr^2 na fundusz remontowy. Nie wiem jak wy, ale ja przeglądam sobie czasem za co ile płacę

Ostatnio edytowany przez D0rian (2012-01-09 16:39:48)

Offline

 

#17 2012-01-09 18:26:20

cross

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-12-15
Posty: 66
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

a ja nie:P.... juz ponad pół roku temu zgubiłem login i hasło... więc nie mam rozeznania co i jak.... poza tym nie pytam o kwote przeznaczoną na fundusz remontowy a kwotę jaka płacimy AZ za to że jest:P

Ostatnio edytowany przez cross (2012-01-09 18:27:09)

Offline

 

#18 2012-01-09 20:05:21

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Nie nadążam po prostu za tematem Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P
http://www.przemiarki.pun.pl/viewtopic.php?id=92
Niestety po propozycji zadeklarowania się aby poszukać alternatywy dla AZ temat się skończył. A dobrze by było gdyby kilka osób poumawiało się na Przemiarki z innymi zarządcami i porozmawiało o wycenie. Bo wiadomo, że ceny w internecie i ustalane telefonicznie będą zaniżone. Ja mogę się na takie poszukiwania pisać, ale na pewno sam nie będę się tym zajmował.

Offline

 

#19 2012-01-09 22:02:25

 Coledon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-19
Posty: 86
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

D0rian napisał:

Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P

1,75 to jest zaliczka ekspoatacyjna a nie opłata za zarządzanie.
W skład opłaty eksploatacyjnej wchodzi oświetlenie części wspólnych, opłata za zarządzanie i parę jeszcze innych rzeczy.

O ile mnie pamięc nie myli to opłata za zarządzanie wynosi 0,50 zł za m^2 (wydaje mi się że tak było powiedziane na zebraniu w tamtym roku).

Coledon

Ostatnio edytowany przez Coledon (2012-01-09 22:02:48)


Seks jest jak Prusakolep, kusi, wabi, nęci

Offline

 

#20 2012-01-09 22:16:00

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

No może masz rację z tymi 50 gr, ale wydaje mi się, że jest to po prostu w tych 1,75 wciśnięte. Bo nie ma osobnego pola pt. "ile płacimy AZetowi". Chyba, że ja za to nie dostaję rachunku :]

Offline

 

#21 2012-01-09 22:21:25

 Coledon

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-19
Posty: 86
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Oczywiście że tak. Jak już wyżej napisałem w skład opłaty 1,75 za m^2 wchodzi oświetlenie częsci wspołnych, opłata dla zarządcy itp. Jednakże nie można powiedziec że opłata za zarządzanie wynosi 1,75 za m^2 bo jest to ponadtrzykrotne zwiększenie tej kwoty.
Sąsiad Cross jakby zauważył że opłata za zarządzanie która pobiera AZ wynosi 1,75 za m^2 to chyba by zszedł na zawał

Szkoda Sąsiada dlatego wolałem to wyjaśnic

Ostatnio edytowany przez Coledon (2012-01-09 22:23:46)


Seks jest jak Prusakolep, kusi, wabi, nęci

Offline

 

#22 2012-01-11 20:17:19

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

AZ napisał:

Zebranie planowane jest w drugiej połowie lutego br.

Tyle się dowiedziałem.

Zastanawiam się, czy nie powinniśmy zrobić jakiejś bazy pytań jakie chcemy zadać AZetowi, żebyśmy wiedzieli z czym idziemy, czego oczekujemy i co na to AZ. Może warto założyć osobny temat, w którym wpisywalibyśmy tylko i wyłączenie pytania i sprawy do poruszenia na zebraniu? Co o tym myślicie? Na przykład czytając powyższy temat:
1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem?
2. Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?
3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking?
4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się trawnikiem za budynkiem 23a, bo w tym roku kosili trawę 1 raz. W dodatku czy nie mogą zaaranżować czego lepszego niż 5 drzewek i szpaler iglaków. Przykład: Chmieleniec. Ładna aranżacja, aż przyjemnie się patrzy. W końcu za to też płacimy.
itd.... itd...
Dzięki temu możemy wysłać taką listę przed spotkaniem do AZetu. Niech się przygotują i będzie o czym rozmawiać. Taką ja mam wizję w każdym razie ;P. Co powiecie na taką listę? Ważne, żeby każda osoba kopiowała poprzedni post i dodawała kolejny numer na końcu, dzięki czemu ostatni post = ostateczna lista do wysłania AZetowi. Tylko oczywiście tam dobrze by było, żeby nie prowadzić dyskusji. Jeżeli macie lepsze pomysły to proponujcie . Warto zacząć wcześniej przed spotkaniem, bo coś w międzyczasie może nam wpaść do głowy Zwłaszcza, że po spotkaniu, to nie będzie się chciało dzwonić do AZetu i dyskutować na różne tematy.
Nie zapominajmy też, że AZet zajmuje się utrzymaniem części wspólnej, więc każdego z nas. Ważne jest uczestniczyć w takich spotkaniach, bo później pojawiają się przykre sytuacje. Z doświadczenia znajomego wynika (zarządcą też jest AZ), że ludzie nie chodzą na spotkania bo jak twierdzą:
"Po co chodzi jak zrobią i tak co będą chcieli"
A później, gdy AZet rozsyła ustawy, te same osoby stwierdzają, że nie podpisują bo nie ma pełnego opisu przedsięwzięcia, co było omawiane na spotkaniu, więc koło się zamyka. No i AZet nic nie zrobi, bo nie ma wystarczającej liczby podpisów.
Mam nadzieję, że u nas tak nie będzie, dzięki czemu doczekamy się monitoringu, klucza do śmietnika itd...

Offline

 

#23 2012-01-11 20:39:35

RaNo

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-02-14
Posty: 202
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

5 drzewek i krzaczki to MS posadził.

Skoro skoszono trawę, to chyba będzie o to AZ dbał. Nie uważam że należało więcej razy ją kosić. Swoją drogą, przydałoby się jej tam dosiać.

Ponadto:

AZ napisał:

Uchwała odnośnie monitoringu przeszła w bloku 23a dopiero z początkiem grudnia 2011. Pomimo naszych monitów część osób nie oddała głosu pod
tą uchwała. Dlatego tak długo to trwało. Odnośnie bloku 23 uchwala ta nie przeszła. W chwili obecnej spływają do nas aktualne oferty na wykonanie monitoringu.
Liczę, że w tym tygodniu nastąpi finalny wybór firmy i następnie przystąpimy do prac.

Offline

 

#24 2012-01-11 21:50:19

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Wg mnie trzeba kosić częściej, żeby się zrobiła gęstsza. To co wyrosło jesienią to pojedyncze kępki w górę i tyle. Powinni nieco bardziej o to dbać, żeby była trawa a nie błoto

Offline

 

#25 2012-01-11 21:58:41

 Milady

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-15
Posty: 145
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Hmm, nie wiem jak ma wygladac sprawa koszenia trawy za budynkiem 23a, ale nie cały teren od bloku 23a do ogrodzenia dzielącego nas od budynku 21 jest nasz. Do nas należy teren do około 3 m od ściany bloku 23a, pozostała częśc należy do miasta. MS zasadził tam trawkę i drzewka bo musieli jakoś uporządkowac teren po budowie (fajnie to wyglądało bo trawkę siał i krzaczki sadził taki pan w sombrero ). Trawa niestety kiepsko wyrosła bo po jej posianiu cały czas lało i wszystko stało w wodzie. Wydaje mi się, że nawet potem w lecie dosiewali trochę trawy.


/ Wasza Sąsiadka

Offline

 

#26 2012-01-17 14:16:57

anje

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-01-15
Posty: 4
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

cross napisał:

różnica jest jedna....  monitoring to wydanie pieniędzy (osobiście jestem przeciw, to niepotrzebny wydatek, nic nie zmieni)

Nie do końca się z Tobą zgadzam. Monitoring jest potrzebny i uważam jednak, że coś jednak zmieni. Chyba już wystarczy okradzionych samochodów z kół oraz ciągłego psucia z niewiadomych powodów bramy wjazdowej do garażu.
AZ podobno ma jakieś oferty... czy ktokolwiek z mieszkańców miał dostęp do tych ofert? Czy była możliwość zagłosowania na konkretną ofertę? Niestety na maila nic nie przysłali, a szkoda.


Kolejny problem to - nie wiem jak Wam ale mi to strasznie przeszkadza - brud i kurz w parkingu podziemnym. Odkąd tu mieszkam nie widziałam, aby kiedykolwiek i ktokolwiek sprzątał. Mycie samochodu nie ma sensu bo wjeżdżając do garażu jest on z powrotem zakurzony. Nie można nic postawić (chociażby walizki, czy plecaka) bo kończy się to czyszczeniem, nawet samo chodzenie w tym kurzu roznosi go do klatki i do windy. Myślę, że jeśli by AZ zleciło sprzątanie przynajmniej raz na 4 miesiące a nawet raz na pół roku było by znacznie czyściej i przyjemniej.

No a co z zielenią? Te koszmarne klomby to wszystko?

Kolejna sprawa to klucz do śmietnika. Jestem jak najbardziej za tym żeby wprowadzić w życie zamykanie na klucz śmietnika.

Ostania rzecz to parkowanie samochodami pod samymi drzwiami przy budynku 23A. Ciężko jest wyjść a co mówić wyjechać wózkiem.

Ostatnio edytowany przez anje (2012-01-17 14:18:41)

Offline

 

#27 2012-01-17 15:48:50

shamtu

Użytkownik

Zarejestrowany: 2010-10-20
Posty: 48
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Dla zainteresowanych na stronie mmsoft - rozliczenia są już nowe stawki za tzw. "czynsz - media i zarządzanie" Ceny oczywiście poszybowały do góry, bo w końcu mamy nowy rok.
A ja u diabła dalej nie wiem czym są "opłaty stałe + koszty wspólne" vs. "zaliczki eksploatacyjne...." Co na co idzie i dlaczego tyle. Wiem że w zaliczce eksploatacyjnej jest opłata za zarządzanie nieruchomością i podobno za sprzątanie, a koszty wspólne to co wylana woda - straty, a jeśli tak to dlaczego jest to liczone od m2 pow mieszkania, a nie od zużycia m3?

  Zimna woda i ścieki  1m3 - 8,53 zł   było 7,48 zł
  Zimna woda do podgrzania    1m3 - 8,53 zł   było 7,48 zł
  Podgrzanie wody użytkowej    1m3 - 15,00 zł  bez zmian
  Centralne ogrzewanie    1 m2 -1,00 zł  - zaliczka bez zmian
  Opłata stała CWU    1 m2 - 0,44 zł  było
  Opłata stała + koszty wspólne     1 m2  - 0,80 zł  było
  Wywóz nieczystości stałych    1 os.     - 9,55 zł było

Offline

 

#28 2012-01-17 16:00:09

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

@anje - pierwszy post i w pełni sensowny. Witamy na forum

Podsumowując co do tej pory zostało poruszone AZet powinien odpowiedzieć nam na pytania:

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

Jakieś jeszcze ciekawe pytania Wam przychodzą do głowy? Nie krępujcie się niech AZ się tłumaczy.

Offline

 

#29 2012-01-17 17:01:34

anje

Nowy użytkownik

Zarejestrowany: 2012-01-15
Posty: 4
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

DOrian ja bym do tej listy dodała jednak jeszcze sprzątanie garaży z kurzu, raz na pół roku. Może czepiam sie tego niepotrzebnie, ale jeśli tylko mi przeszkadza ten kurz to wybaczcie mi

Offline

 

#30 2012-01-17 17:13:19

D0rian

Użytkownik

Zarejestrowany: 2011-03-17
Posty: 62
Punktów :   

Re: zebranie wspólnoty... kiedy?

Wg mnie jeśli cokolwiek komukolwiek przeszkadza to warto to wpisać tak czy siak. Jakoś uszło mojej uwadze to zagadnienie . Zresztą drodzy sąsiedzi ta lista, to nie mój monopol jeśli ktoś chce może po prostu ją skopiować, dopisać kolejny punkt i tyle ja tylko chciałem zacząć porządkowanie ale zgodnie z prośbą:

1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?

2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?

3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?

4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?

5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)

6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?

7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?

Ostatnio edytowany przez D0rian (2012-01-17 17:13:42)

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi

[ Generated in 0.047 seconds, 8 queries executed ]


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.asg-team.pun.pl www.wiedzmin.pun.pl www.losangeleslife.pun.pl www.desinemt2.pun.pl www.madderdin.pun.pl