Opis forum
Wejdź na stronkę gdzie podają rozliczenia Tam jest wszystko rozpisane. U mnie wyraźnie jest napisane za mieszkanie (nie wliczam miejsca postojowego i komórki) 10gr za metr^2 na fundusz remontowy. Nie wiem jak wy, ale ja przeglądam sobie czasem za co ile płacę
Ostatnio edytowany przez D0rian (2012-01-09 16:39:48)
Offline
a ja nie:P.... juz ponad pół roku temu zgubiłem login i hasło... więc nie mam rozeznania co i jak.... poza tym nie pytam o kwote przeznaczoną na fundusz remontowy a kwotę jaka płacimy AZ za to że jest:P
Ostatnio edytowany przez cross (2012-01-09 18:27:09)
Offline
Nie nadążam po prostu za tematem Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P
http://www.przemiarki.pun.pl/viewtopic.php?id=92
Niestety po propozycji zadeklarowania się aby poszukać alternatywy dla AZ temat się skończył. A dobrze by było gdyby kilka osób poumawiało się na Przemiarki z innymi zarządcami i porozmawiało o wycenie. Bo wiadomo, że ceny w internecie i ustalane telefonicznie będą zaniżone. Ja mogę się na takie poszukiwania pisać, ale na pewno sam nie będę się tym zajmował.
Offline
D0rian napisał:
Za to mogę Ci powiedzieć, że jest to 1,75 zł za m^2. Nie wiem czy to dużo czy mało, w każdym razie już jest temat narzekania na AZ ;P
1,75 to jest zaliczka ekspoatacyjna a nie opłata za zarządzanie.
W skład opłaty eksploatacyjnej wchodzi oświetlenie części wspólnych, opłata za zarządzanie i parę jeszcze innych rzeczy.
O ile mnie pamięc nie myli to opłata za zarządzanie wynosi 0,50 zł za m^2 (wydaje mi się że tak było powiedziane na zebraniu w tamtym roku).
Coledon
Ostatnio edytowany przez Coledon (2012-01-09 22:02:48)
Offline
Oczywiście że tak. Jak już wyżej napisałem w skład opłaty 1,75 za m^2 wchodzi oświetlenie częsci wspołnych, opłata dla zarządcy itp. Jednakże nie można powiedziec że opłata za zarządzanie wynosi 1,75 za m^2 bo jest to ponadtrzykrotne zwiększenie tej kwoty.
Sąsiad Cross jakby zauważył że opłata za zarządzanie która pobiera AZ wynosi 1,75 za m^2 to chyba by zszedł na zawał
Szkoda Sąsiada dlatego wolałem to wyjaśnic
Ostatnio edytowany przez Coledon (2012-01-09 22:23:46)
Offline
AZ napisał:
Zebranie planowane jest w drugiej połowie lutego br.
Tyle się dowiedziałem.
Zastanawiam się, czy nie powinniśmy zrobić jakiejś bazy pytań jakie chcemy zadać AZetowi, żebyśmy wiedzieli z czym idziemy, czego oczekujemy i co na to AZ. Może warto założyć osobny temat, w którym wpisywalibyśmy tylko i wyłączenie pytania i sprawy do poruszenia na zebraniu? Co o tym myślicie? Na przykład czytając powyższy temat:
1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem?
2. Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?
3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking?
4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się trawnikiem za budynkiem 23a, bo w tym roku kosili trawę 1 raz. W dodatku czy nie mogą zaaranżować czego lepszego niż 5 drzewek i szpaler iglaków. Przykład: Chmieleniec. Ładna aranżacja, aż przyjemnie się patrzy. W końcu za to też płacimy.
itd.... itd...
Dzięki temu możemy wysłać taką listę przed spotkaniem do AZetu. Niech się przygotują i będzie o czym rozmawiać. Taką ja mam wizję w każdym razie ;P. Co powiecie na taką listę? Ważne, żeby każda osoba kopiowała poprzedni post i dodawała kolejny numer na końcu, dzięki czemu ostatni post = ostateczna lista do wysłania AZetowi. Tylko oczywiście tam dobrze by było, żeby nie prowadzić dyskusji. Jeżeli macie lepsze pomysły to proponujcie . Warto zacząć wcześniej przed spotkaniem, bo coś w międzyczasie może nam wpaść do głowy
Zwłaszcza, że po spotkaniu, to nie będzie się chciało dzwonić do AZetu i dyskutować na różne tematy.
Nie zapominajmy też, że AZet zajmuje się utrzymaniem części wspólnej, więc każdego z nas. Ważne jest uczestniczyć w takich spotkaniach, bo później pojawiają się przykre sytuacje. Z doświadczenia znajomego wynika (zarządcą też jest AZ), że ludzie nie chodzą na spotkania bo jak twierdzą:
"Po co chodzi jak zrobią i tak co będą chcieli"
A później, gdy AZet rozsyła ustawy, te same osoby stwierdzają, że nie podpisują bo nie ma pełnego opisu przedsięwzięcia, co było omawiane na spotkaniu, więc koło się zamyka. No i AZet nic nie zrobi, bo nie ma wystarczającej liczby podpisów.
Mam nadzieję, że u nas tak nie będzie, dzięki czemu doczekamy się monitoringu, klucza do śmietnika itd...
Offline
5 drzewek i krzaczki to MS posadził.
Skoro skoszono trawę, to chyba będzie o to AZ dbał. Nie uważam że należało więcej razy ją kosić. Swoją drogą, przydałoby się jej tam dosiać.
Ponadto:
AZ napisał:
Uchwała odnośnie monitoringu przeszła w bloku 23a dopiero z początkiem grudnia 2011. Pomimo naszych monitów część osób nie oddała głosu pod
tą uchwała. Dlatego tak długo to trwało. Odnośnie bloku 23 uchwala ta nie przeszła. W chwili obecnej spływają do nas aktualne oferty na wykonanie monitoringu.
Liczę, że w tym tygodniu nastąpi finalny wybór firmy i następnie przystąpimy do prac.
Offline
Hmm, nie wiem jak ma wygladac sprawa koszenia trawy za budynkiem 23a, ale nie cały teren od bloku 23a do ogrodzenia dzielącego nas od budynku 21 jest nasz. Do nas należy teren do około 3 m od ściany bloku 23a, pozostała częśc należy do miasta. MS zasadził tam trawkę i drzewka bo musieli jakoś uporządkowac teren po budowie (fajnie to wyglądało bo trawkę siał i krzaczki sadził taki pan w sombrero ). Trawa niestety kiepsko wyrosła bo po jej posianiu cały czas lało i wszystko stało w wodzie. Wydaje mi się, że nawet potem w lecie dosiewali trochę trawy.
Offline
cross napisał:
różnica jest jedna.... monitoring to wydanie pieniędzy (osobiście jestem przeciw, to niepotrzebny wydatek, nic nie zmieni)
Nie do końca się z Tobą zgadzam. Monitoring jest potrzebny i uważam jednak, że coś jednak zmieni. Chyba już wystarczy okradzionych samochodów z kół oraz ciągłego psucia z niewiadomych powodów bramy wjazdowej do garażu.
AZ podobno ma jakieś oferty... czy ktokolwiek z mieszkańców miał dostęp do tych ofert? Czy była możliwość zagłosowania na konkretną ofertę? Niestety na maila nic nie przysłali, a szkoda.
Kolejny problem to - nie wiem jak Wam ale mi to strasznie przeszkadza - brud i kurz w parkingu podziemnym. Odkąd tu mieszkam nie widziałam, aby kiedykolwiek i ktokolwiek sprzątał. Mycie samochodu nie ma sensu bo wjeżdżając do garażu jest on z powrotem zakurzony. Nie można nic postawić (chociażby walizki, czy plecaka) bo kończy się to czyszczeniem, nawet samo chodzenie w tym kurzu roznosi go do klatki i do windy. Myślę, że jeśli by AZ zleciło sprzątanie przynajmniej raz na 4 miesiące a nawet raz na pół roku było by znacznie czyściej i przyjemniej.
No a co z zielenią? Te koszmarne klomby to wszystko?
Kolejna sprawa to klucz do śmietnika. Jestem jak najbardziej za tym żeby wprowadzić w życie zamykanie na klucz śmietnika.
Ostania rzecz to parkowanie samochodami pod samymi drzwiami przy budynku 23A. Ciężko jest wyjść a co mówić wyjechać wózkiem.
Ostatnio edytowany przez anje (2012-01-17 14:18:41)
Offline
Dla zainteresowanych na stronie mmsoft - rozliczenia są już nowe stawki za tzw. "czynsz - media i zarządzanie" Ceny oczywiście poszybowały do góry, bo w końcu mamy nowy rok.
A ja u diabła dalej nie wiem czym są "opłaty stałe + koszty wspólne" vs. "zaliczki eksploatacyjne...." Co na co idzie i dlaczego tyle. Wiem że w zaliczce eksploatacyjnej jest opłata za zarządzanie nieruchomością i podobno za sprzątanie, a koszty wspólne to co wylana woda - straty, a jeśli tak to dlaczego jest to liczone od m2 pow mieszkania, a nie od zużycia m3?
Zimna woda i ścieki 1m3 - 8,53 zł było 7,48 zł
Zimna woda do podgrzania 1m3 - 8,53 zł było 7,48 zł
Podgrzanie wody użytkowej 1m3 - 15,00 zł bez zmian
Centralne ogrzewanie 1 m2 -1,00 zł - zaliczka bez zmian
Opłata stała CWU 1 m2 - 0,44 zł było
Opłata stała + koszty wspólne 1 m2 - 0,80 zł było
Wywóz nieczystości stałych 1 os. - 9,55 zł było
Offline
@anje - pierwszy post i w pełni sensowny. Witamy na forum
Podsumowując co do tej pory zostało poruszone AZet powinien odpowiedzieć nam na pytania:
1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?
2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?
3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?
4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?
5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)
6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?
Jakieś jeszcze ciekawe pytania Wam przychodzą do głowy? Nie krępujcie się niech AZ się tłumaczy.
Offline
Wg mnie jeśli cokolwiek komukolwiek przeszkadza to warto to wpisać tak czy siak. Jakoś uszło mojej uwadze to zagadnienie . Zresztą drodzy sąsiedzi ta lista, to nie mój monopol
jeśli ktoś chce może po prostu ją skopiować, dopisać kolejny punkt i tyle
ja tylko chciałem zacząć porządkowanie
ale zgodnie z prośbą:
1. Jak wygląda sytuacja z monitoringiem? Jakie firmy pojawiły się podczas przetargu? Jak wygląda ich oferta?
2. Dokładne wyjaśnienie na co idą pieniądze z działów "Opłata stała + koszty wspólne" i "zaliczki eksploatacyjne". Jak wygląda podział płaconych przez nas pieniędzy na fundusz remontowy? Czy każdy budynek płaci na swój? Jeśli tak, to jaka część z 50gr za m^2 idzie na część wspólną (tereny zielone, plac zabaw, śmietnik, droga dojazdowa)?
3. Czy mają jakiś pomysł co zrobić z samochodami parkującymi na łuku przed wjazdem na parking i na wprost do wyjścia z klatek?
4. Jak będzie wyglądało zajmowanie się terenami zielonymi wokół budynków? Jakie plany zagospodarowania trawnika za budynkiem 23a?
5. Co z kluczem do śmietnika? (ale to akurat możliwe, że rozwiąże się za jakieś 2-3 tygodnie)
6. Wprowadzenie nowych sposobów głosowania na ustawy. Może via mail?
7. Jak często są teraz sprzątane garaże? Czy nie powinno się zwiększyć częstotliwości sprzątania lub dokładności?
Ostatnio edytowany przez D0rian (2012-01-17 17:13:42)
Offline